Menu
Impreuna prin lume

Sighisoara intr-o zi de toamna

Am ajuns in Sighisoara cu un proiect tare fain, despre care am scris putin aici. Am profitat de aceasta sansa ca sa aduc si baietii dupa mine si sa ne plimbam impreuna o zi intreaga intr-un loc in care toamna era medievala.

Sighisoara este un oras cu un centru istoric incarcat de istorie si locuri inedite, iar noi am ales sa descoperim un pic din tot ce are acest loc de oferit.

Cum am ajuns in Sighisoara

Eu am ajuns cu masina personala fiind plecata cu serviciul si am strabatut un drum de aproximativ patru ore. Baietii in schimb au venit din Bucuresti direct cu trenul si au facut aproximativ sase ore. Desi pentru mine era cam mult, lor nu li s-a parut prea mult deloc. Fiind pasionati de trenuri, asta a fost una dintre dorintele lor de dinainte sa stie unde vor ajunge exact.

Unde am stat cazati

Am avut norocul sa prindem liber un apartament la Casa Mador, fix in centrul cetatii, unde am fost primiti extrem de frumos. Un apartament cu 2 dormitoare si 2 bai, cu bucatarie mobilata si utilata si un loc de servit masa. Ma asteptam ca fiind fix in centru sa fie un loc galagios, insa cel putin in perioada in care am stat noi, nu a fost deloc asa.

Locuinta am gasit-o extrem de curata si de calduroasa ceea ce m-a bucurat enorm in fiecare seara cand ajungeam obosita si infrigurata de la filmare. Copiilor le-a placut ca au avut suficient spatiu de joaca si ca paturile erau extrem de confortabile.

Curtea interioara a Casei Mador

Ce am vizitat in Sighisoara

Exceptand zilele de filmare o sa va spun mai jos ce am descoperit si ce am invatat noi despre acest oras plin de culori in putinul timp petrecut aici.

Sighisoara este singura cetate fortificata inca locuita din Romania si printre putinele din Europa ceea ce a dus la includerea acesteia in patrimonial Mondial UNESCO si in lista monumentelor istorice din judetul Mures.

Localitatea a fost intemeiata de colonisti germani cunoscuti si ca “sasi de Transilvania” in jurul anului 1200 si a trecut prin mai multe transformari de-a lungul anilor. Zidul cetatii cu o lungime de 950 m si inalt de 8 m a fost construit incepand cu anul 1350 si a aparat cetatea si pe locuitorii ei de-a lungul a mai multe asedii.

Legenda spune ca aici s-a nascut in anul 1431 Vlad Tepes. Si sunt sanse mari sa fie adevarata, caci tatal sau, Vlad Dracul, a locuit in Sighisoara intre 1431-1435 intr-o casa din Piata Cetatii ce astazi gazduieste un restaurant.

Desi nu este o cetate foarte mare, Sighisoara ofera calatorului sansa sa calce prin locuri  incarcate de istorie si sa asculte povesti interesante. Caci povesti se gasesc la tot pasul fie ca sunt spuse de oameni sau de zidurile vechi.

Scara acoperita

Acesta a fost locul preferat al nazdravanilor. Ce poate sa fie mai distractiv decat sa urci ca scolar toate cele 176 de trepte ale Scarii Scolarilor cum mai este denumit acest loc? A fost prima data cand i-am vazut atat de grabiti sa ajunga la scoala. Au alergat, s-au intrecut si au ascultat muzica de chitara odata ajunsi sus.  Scara a fost construita in anul 1642 cu scopul de a scurta accesul copiilor din cetate la Scoala din Deal si mai apoi a fost acoperita pentru a ii proteja pe scolari de vremea rea.

Scoala din Deal

Astazi se numeste Liceul Josef Haltrich si este una dintre cele mai vechi scoli din Transilvania, fiind mentionata prima data la 1522. Ea este de fapt compusa din doua cladiri, respectiv una veche si mai mica, denumita Scoala Veche si una mai mare denumita Scoala din Deal.

Noi patru pe Deal

Biserica din Deal

Este o biserica evanghelica ce a fost construita intre anii 1345 – 1525, inchinata Sfantului Nicolae. Ghidul bisericii, un fost profesor de altfel, ne-a povestit foarte multe despre construirea acestui loc, despre stilul gotic si multe alte lucruri pe care nu le stiam. Copiilor le-a placut mult cripta acestei biserici unde au putut vedea un mormant inspaimantator si interesant.

Turnul cu ceas

A fost construit in secolul XIV si are o inaltime de 64 de metri si cinci etaje devenite muzeu. Acest loc ne-a placut pentru ca am putut admira mecanismul ceasului de aproape si am avut si o priveliste minunata asupra intregului oras si a imprejurimilor sale. Am asteptat chiar si ora fixa in interiorul Turnului in speranta ca zgomotul ceasului ne va surzi, insa nu a fost deloc asa, iar suntele scoase au fost extrem de blande cu publicul.

Vechiul cimitir evanghelic

Am descoperit acest loc atunci cand am ajuns la Biserica din Deal si trebuie sa recunosc ca desi nu sunt fan cimitire, acest loc are ceva aparte. Anii care au trecut peste el si-au lasat amprenta intr-un mod extrem de linistit.

Turnul Cizmarilor

L-am vazut atunci cand ne-am plimbat pe stradutele inguste dintre casele multicolore ale orasului. Am citit ca nu se cunoaste exact perioada in care a fost construit, insa ca forma pe care o are astazi dateaza din 1681.

Biserica Manastirii

Aflata in apropierea Turnului cu ceas, acesta biserica a fost construita in stil gotic in anul 1677. Am intalnit aici un loc extrem de ingrijit si primitor, un salas in care am gasit multa lumina si liniste deplina.

Biserica Sfanta Treime

Nu am ajuns la ea din pacate, ci am admirat-o de la distanta atunci cand ne-am plimbat cu tractorasul turistic prin jurul centrului istoric, dar si seara de sus din cetate. Ne-a parut insa un loc impresionant pe care la urmatoarea vizita cu siguranta nu-l vom rata.

Rezervatia naturala de stejari seculari de pe Platoul Breite

Acest loc l-am descoperit cu ocazia filmarii la care am fost. In ziua petrecuta in intregime alaturi de nazdravani, i-am luat si am revenit in acest loc pentru ca mi s-a parut extrem de frumos, linistit si aparte.

Am numarat si pozat impreuna o multime de ciuperci din padure sub forma de competitie intre nazdravani si am privit curiosi stejarii batrani de pe vremea lui Vlad Tepes. Peisajul de aici este de vis in special dimineata in razele blande ale soarelui, sau pe inserat in aceleasi raze. Nu am putut sa ma abtin si sa nu fac o fila de jurnal doar cu poze din acest loc, fila pe care am numit-o „Vanatoarea de ciuperci„.

Strazi pline de culoare si istorie

Sighisoara este frumoasa oricand, fie ca e soare ori ploua, fie ca e zi sau noapte. Mie mi se pare ca este genul de loc cu atat de multe povesti, incat odata ajuns aici vei admira fiecare coltisor, fiecare casa, fiecare priveliste, culoare sau om care iti iese in cale.

Primaria orasului Sighisoara

Aceasta cladire construita in 1885 in locul fostei manastiri dominicane este un monument istoric aflat intre zidurile cetatii medievale.

Catedrala romano-catolica Sfantul Iosif

Am ajuns aici in timp ce ne plimbam pe stradutele colorate din centrul Sighisoarei. Catedrala este una dintre renumitele biserici vechi ale oraşului medieval, iar construcţia sa a fost începută în anul 1895.

Turnul Fierarilor

Am admirat turnul doar pe intuneric, in seara in care ne-am invartit in jurul Bisericii Manastirii, insa ne-a placut chiar si asa pentru ca centrul istoric al Sighisoarei este parca si mai frumos seara decat este ziua. Am aflat admirandu-l ca a fost construit in 1631 in locul vechiului Turn al Barbierilor si ca mai apoi a ars in incendiul din 1676, dar a fost reconstruit.

Turnul Croitorilor

Acesta este cred primul obiectiv turistic pe care am avut ocazia sa il vedem urcand spre centrul istoric din parcarea de pe strada Anton Pann. Acest turn avea rol de depozitare, chiar daca dupa inchiderea portilor metalice el se transforma in turn de aparare. In 1676 in urma unui incendiu, partea superioara a fost distrusa.

Turnul Cojocarilor

Acest turn a apartinut blanarilor, dar a fost distrus in timpul incediului din 1676 in care a fost distrus si Turnul Croitorilor. Dupa incendiu a fost refacut si i s-a mai adaugat un etaj ajungand la forma pe care o are acum. Este unul din cele doua turnuri ce aparaau poarta Torle unde se facea imparteala turmelor.

Unde am mancat bun in Sighisoara

Mimoza

Este un restaurant extrem de dragut cu locuri atat in interior cat si in exterior. Desi in luna octombrie serile in aceasta zona sunt destul de racoroase, am reusit ca intr-o seara sa luam cina stand la mesele de afara. La Mimoza poti servi paste, pizza, fripturi, salate si deserturi si bauturi delicioase.

El cu Mimoza 😋

Kuhn

Restaurantul se afla exact in centrul istoric al orasului si are o terasa draguta de unde poti admira atat frumusetea cetatii medievale, cat si fiecare turist care trece si se bucura de tot ceea ce este in jurul sau.

Aici am mancat cea mai buna supa gulas de pana acum, insa restaurantul are mult mai multe bunatati de oferit pofticiosilor. Coastele de porc au fost iar delicioase, desi ne-au cam zapacit cateva albine pana am terminat sa ne lingem pe degete.

Priveliste de la terasa restaurantului Kuhn

Langoseria de la baza Turnului cu ceas

Acest loc ne-a fost recomandat de proprietara de la Casa Mador. Nu am gresit ascultand-o pentru ca nu mai mancasem langosi de foarte mult timp si acestia chiar au fost deliciosi. A meritat sa stam 20 de minute la coada pentru ce am primit.

Sighisoara este orasul care gazduieste foarte multe festivaluri, iar datorita acestor evenimente este mai mereu plina de turisti. De aceasta data noi nu am gasit un oras foarte aglomerat, desi nici gol nu era. Ne-am propus sa revenim candva in timpul Festivalului Medieval care se desfasoara in fiecare an in ultimul weekend din luna iulie si sper sa ne si iasa, iar pana atunci ne hranim cu amintiri.