Menu
Impreuna prin lume

Taverne din Sithonia cu gustosenii delicioase

Noua ne place sa mancam. Ne place mult. Iar daca avem ocazia sa stam si pe malul marii sau undeva intr-un loc fain atunci cand o facem, este cu atat mai bine.

In vacanta noastra din Sithonia am experimentat cateva locuri care ne-au satisfacut papilele gustative din plin, iar unele dintre ele sunt amplasate si in locuri frumoase, ceea ce le face parca si mai misto. Nu o sa le mentionam pe toate, insa unele chiar au ramas in sufletul nostru, asa ca isi merita locul in lista de mai jos care este facuta intr-o ordine aleatorie:

1.Taverna Georgakis – Kalamitsi

Acesta este locul nostru preferat de luat masa. Desi nu este un loc neaparat ieftin, absolut tot ce am mancat aici a fost mega delicios si a meritat fiecare cent. Taverna este amplasata exact pe malul marii si servirea este ireprosabila.

Are si zona de terasa acoperita unde poti servi ceva in zilele ploioase, insa rar se intampla sa fie nevoie sa stai ascuns de ploaie in Kalamitsi. Nu pot spune mai multe despre Georgakis decat ca de fiecare data revenim cu aceeasi placere aici si ca mereu suntem tratati la fel de bine.

Intotdeauna, cel putin unul dintre noi, comanda calamarul intreg pe gratar insotit de salata Georgakis. Salata este o nebunie de mix de salate cu rosii cherry, rosii uscate, smochine, stafide, crutoane, parmezan si otet balsamic cu miere.

Anul acesta am servit masa aici si cu prietenii nostri de la Kinder Trips, intr-una din serile de dinaintea reintoarcerii acasa si din cate am observat si lor le-a placut mult Taverna Georgakis.

2. Taverna Kokoras – Sarti

Acest loc l-am descoperit anul acesta si ne-a parut tare bine, desi ne-a parut si rau ca nu l-am gasit mai devreme. Am reusit totusi sa mancam aici de doua ori si de fiecare data am plecat foarte multumiti.

Mancarea este delicioasa, preturile bune si servirea ok, desi prima data cand am ajuns aici ploua si toata lumea daduse buluc inauntru, asadar chelnerii erau cam ametiti si cam grabiti. A doua oara insa a fost foarte ok si cu mult mai multa liniste.

Am mancat aici supa, peste, fructe de mare, paste si absolut totul a fost extrem de gustos, asa ca recomandam oricui acest loc misto situat pe promenada turistica paralela cu plaja.

3. Taverna Leon – Toroni

Taverna aceasta are ceva aparte, insa nu stiu sa descriu exact ce anume. Are o zona situata pe nisip ce este amenajata sub un pin foarte batran pe marginea promenadei din Toroni si inca o terasa peste drum, mai spatioasa si ceva mai linistita. Privelistea apusului poate sa fie de vis intr-o seara senina de vara la una din mesele tavernei Leon.

Mancarea este absolut delicioasa, de la supa de peste la orice fruct de mare sau carne pe care am incercat-o la ei. Anul acesta am ajuns din pacate o singura data aici si nu am apucat sa facem poze cu delicioseniile, pentru ca eram lihniti.

Ca si preturi este super decenta si pentru ca totul este atat de gustos, merita cu siguranta incercata si chiar revizitata cu fiecare ocazie.

4. Taverna Paul – Parthenonas

Am ajuns aici intr-o dupa amiaza calduroasa, pentru ca citisem despre Parthenonas ca este un satuc pitoresc in varf de deal si ca merita vizitat. Asa l-am si gasit si despre el am scris mai multe aici.

Eram dupa aproape o zi intreaga de explorare pe plaje, asa ca foamea atinsese cote maxime. Citisem despre aceasta taverna ca este buna, asa ca am mers sa o incercam si eventual sa prindem si apusul la inaltime.

De mancat am reusit, insa apusul nu l-am vazut pentru ca la masa ne-au bantuit o multime de albine flamande care au ingrozit copiii si ei si-au dorit evident sa plecam de acolo cat mai repede.

Mancarea incercata de noi a fost gustoasa. Este genul de taverna in care carnea de pui sau de porc apare mai des in meniu decat pestele, asa cum suntem obisnuiti sa gasim in Sithonia.

Asadar am incercat un snitel si niste coaste de porc pe care le-am impartit cu doua pisici miorlaite de sub masa, caci nu am putut sa rezistam cersetoarelor de atentie.

Simplu, dar foarte bun!

5. Taverna Tzitzikas – Porto Koufo

Este una dintre tavernele cotate bine pe TripAdvisor pe care noi am incercat-o de fiecare data cand am ajuns in Sithonia si am fost foarte multumiti. De data aceasta insa, parca nu a mai fost la fel de grozav ca alta data, desi locul era plin ochi. Servirea insa a fost la fel de buna ca intotdeauna, dar mancarea ori nu am ales-o noi cum trebuie, ori altceva a fost gresit.

Nazdravanii si-au comandat burger din meniul dedicat copiilor si le-a venit un soi de carne plina cu verdeata care era pusa langa niste cartofi prajiti si o mini salata. Fara chifla si cu destul de multe condimente in carne, asadar copii dezamagiti.

Alex si-a comandat niste calamar pane care a venit cam nefacut si nu a putut sa-l manance pe tot, asadar sot dezamagit, dar satisfacut totusi de branza pe gratar pe care o comandase la inceputul cinei si de pasta de masline ce ne-a fost servita langa o painica fierbinte inca dinainte sa primim meniurile.

Eu mi-am comandat o supa pe care am impartit-o cu nazdravanii si niste paste cu fructe de mare care au fost singurele ce au avut succes, asa ca am mai comandat o portie si pentru copii.

Cred totusi ca a fost doar o zi fara succes la Tzitzikas, caci luandu-ne dupa cat de plin era locul si cat de goale erau restul tavernelor din jur, probabil ca e inca una dintre cele mai bune taverne din Porto Koufo si de aceea o mai tinem putin in lista noastra cu locuri preferate de servit masa in Sithonia.

6. Ladokolla Food Truck – Neos Marmaras

Pentru ca nazdravanilor le era dor de burgeri si tentativa de la Tzitzikas esuase, am cautat si am gasit acest loc. Este un food truck situat pe soseaua principala a insulei, deasupra orasului Neos Marmaras si este genul acela de loc deschis de pe la 19:00 pana dimineata daca este cazul. In plus, Ladokolla este plin in permanenta, asa ca exista riscul de a nu prinde loc la cele cateva masute puse la dispozitie.

Burgerii sunt extrem de deliciosi, iar cei doi baieti care pregatesc toata magia sunt super misto si prietenosi. Am vazut in meniu ca au si ceva sandwichuri, nu doar burger si aveau chiar si o varianta de burger veggie, asadar e pentru toate gusturile.

Recomandam Ladokolla pentru burgerii gustosi, privelistea de la apus si amabilitatea celor doi baieti.

Am mai mancat in cateva locuri foarte bune care nu sunt in Sithonia, ci in drum spre ea sau catre casa, in functie de drumul pe care mergi, asa ca le voi mentiona mai jos pentru ca merita cu siguranta un popas, mai ales daca esti gurmand.

Taverna Ellinon Geuseis – Serres

Restaurantul acesta a fost surpriza noastra din drumul spre casa, sau felul Greciei de a ne aminti ca e mereu surprinzatoare si ca poti gasi comori ascunse chiar si cand nu te mai astepti si te-ai multumi cu orice fel de mancare, numai sa iti tina de foame opt ore.

Am gasit acest loc pe Tripadvisor si cand am ajuns in apropierea lui am vrut sa facem cale intoarsa, pentru ca ne gandeam ca nu am nimerit bine, atat de misto arata. Dar am intrat totusi si am ramas fara cuvinte pe bune. Personalul era tot imbracat in uniforme si interiorul restaurantului arata mult prea bine fata de ce am mai vazut prin Grecia.

Mai erau doar cateva persoane in restaurant atunci cand am ajuns, ceea ce ne-a facut sa ne gandim putin ca este cel mai probabil genul acela de loc in care ne vom lasa si ultimii bani ramasi dupa aceasta vacanta, dar in scurt timp toate mesele erau pline.

Si nu de turisti in cautare de mancare instagramabila, ci de greci care voiau doar sa manance ceva bun si sa stea la povesti cu prietenii la pranz.

Pe langa faptul ca restaurantul arata extrem de bine, are o bucatarie mega delicioasa, servirea este ireprosabila si la desertul primit din partea casei am ramas muti si cu ochii cat cepele.

In acest restaurant din Serres am gustat prima oara-n viata dulceata de morcovi si tot acesta este locul unde Alex a fost invitat in bucatarie pentru a-si alege ceea ce vrea sa manance, nehotarat fiind chiar si cu meniul sub nas.

Si da, ne asteptam ca nota de plata sa fie mare, insa a fost unul din cele mai ieftine restaurante la care am mancat in Grecia. Totul la superlativ despre acest restaurant din Serres.

Taverna Dimitri’s Kitchen – Asprovalta

Am descoperit acest loc in scurta noastra oprire din ultimele doua zile in Nea Vrasna pentru a vizita niste prieteni. Am ajuns pe seara la ei si infometati fiind am nimerit aici.

Restaurantul se afla pe promenada din Asprovalta, care e plina de turisti la apus si de oameni ce isi cauta locul la masutele cochete de la restaurantele care stau unul langa altul in asteptarea clientilor infometati.

Servirea nu a fost deloc pe placul nostru, insa acest restaurant are mancare extrem de delicioasa si chiar merita vizitat. Am plecat de aici si cu prieteni noi, respectiv un catel si doua pisici pe care i-am hranit inainte sa ne despartim, caci mancarea soseste in niste portii uriase indiferent de ceea ce comanzi.

Ne-a fost dor de mancarea din Grecia, de primirea si amabilitatea oamenilor de acolo si de deserturile lor extraordinare sosite din partea casei. Poze nu avem prea multe tocmai pentru ca ne-a fost atat de dor de mancarea de aici, incat de indata ce ne era adusa era instantaneu savurata.