Menu
Impreuna prin lume

Cu cortul in Sithonia – Grecia

Ne-a fost dor…ne-a fost tare dor de Grecia. Ultima oara o vazusem in 2019 cand am facut un mini tur cu autorulota prin Europa si l-am incheiat cu o saptamana de leneveala in Sithonia. Ne place tot aici. Ne plac plajele, ospitalitatea oamenilor si felul in care isi trateaza turistii, peisajele, satele mici din zona de deal si ale lor case de piatra. Absolut tot.

Dar cred ca ce ne place cel mai mult este sentimentul de acasa pe care il avem cand ajungem aici. Cunoastem plajele si tavernele, stim unde sa mergem daca vrem sa fie liniste si stim incotro sa o luam daca vrem sa mancam bine. Si totusi, oricat de mult am stii, tot mai gasim ceva de explorat de fiecare data.

Aici au pescuit copiii primii pesti in mare, aici au invatat sa doarma in cort si sa inoate dupa pesti colorati.

Si anul acesta campingul in care am stat a fost locul in care copiii nostri au devenit un pic mai independenti. Au mers singuri la piscina, la supermarket, s-au plimbat cu bicicletele prin tot campingul, ba chiar m-au invatat si pe mine sa merg pe bicicleta si au invatat cum sa inalte un zmeu fara ajutorul lui tati.

Piscina din camping

Aleile campingului

Colt de plaja in camping

Zmeul Rares

Deci, oricat am incerca sa fim de obiectivi atunci cand scriem despre locurile in care mergem, adevarul este ca atunci cand vine vorba de Sithonia nu prea ne iese.

Unde am campat

De fiecare data cand am ajuns in Sithonia am stat doar in Kalamitsi, in campingul Thalatta. Este ca un mic satuc pe malul marii.

Plaja campingului Thalatta

Alei si zone de campare pentru corturi

Zone de campare corturi

Asezamantul nostru pentru 3 saptamani

Acest camping are plaja lui, locuri minunate si umbrite pentru corturi si rulote, are casute din lemn si containere, rulote de inchiriat si corturi de glamping pe plaja, magazin dotat cu orice ai putea avea nevoie atunci cand pleci de acasa pentru o perioada mai lunga de timp.

Plaja din camping Thalatta

Casuta in care am stat primele 3 nopti ca sa ne fie mai usor pe vremea ploioasa de la inceputul vacantei

In stanga sunt barul de pe plaja si zona de sezlonguri

Muntele Athos admirat de pe plaja campingului Thalatta

Calin la piscina campingului

Rasarit de luna vazut pe plaja campingului

Stancile care apara plaja si care sunt numai bune pentru copiii aventurosi

Zmeul Calin

Are propriul restaurant, pizzerie si o zona de auto-servire, piscina, terenuri de sport, beach bar, parcare si un mini loc de joaca in exterior. Totul este impartit pe zone si preturile difera in functie de acest aspect, insa mai multe informatii gasiti direct la ei pe site: https://www.thalattacamp.gr/en/mainpage/.

Terasa din zona de dulciuri, inghetata si patiserie

Restaurantul campingului

Micutul loc de joaca

Plimbare pe aleile umbrite cu bicicleta si kartul inchiriate din camping

Vierme ascuns in hamac

Plaja campingului Thalatta

Nazdravani alergati de valuri

Recunosc sincer insa ca noi am ajuns aici in anii trecuti doar in luna septembrie. Anul acesta a fost primul an in care am incercat luna iunie pentru vacanta. Nu stiu daca faptul ca am schimbat noi perioada sau anii ce au trecut intre timp au facut ca lucrurile sa fie un pic altfel in camping.

Anul acesta am gasit foarte multa galagie si oameni care nu prea respectau neaparat intimitatea celui de langa ei. Ne-am intors destul de obositi si nemultumiti de acest aspect, insa ne-am propus sa ii mai acordam o sansa in viitor in speranta ca ne vom reintalni cu ceea ce stiam noi ca este Thalatta Village.

Parinti obositi

Pe unde am mancat in Sithonia

Restaurantele pe care le-am incercat in Sithonia de-a lungul timpului sunt numeroase, iar unul dintre lucrurile care imi place mie la greci este ca mesele sunt mai peste tot savuroase.

Cina la restaurantul nostru preferat din Sithonia

Mi se pare ca la cate taverne au si la cat sunt de dedicati sa-si trateze bine oaspetii, sansele sa dai gres cu masa in Sithonia sunt foarte slabe. Asta bineinteles daca esti adeptul pestelui, fructelor de mare si al carnii de capra sau miel. Pentru snitele si pui sau porc, eu personal prefer sa stau in Romania. 🙂

Preturile mancarii sunt acceptabile. Aproape peste tot ne-au intampinat inainte de masa cu apa si cu paine unsa cu ulei de masline si busuioc, cu unt sau pasta de masline, iar la final ne-au oferit un desert gratis care in general este ceva local facut in bucataria restaurantului sau fructe de sezon.

Desertul din partea casei la un restaurant din Serres

Dar cred ca pe langa preturile decente la mancare, ce-mi place cel mai mult este ca de aproape fiecare data cand ne-am asezat undeva la masa, m-am simtit ca atunci cand mergi in vizita la cineva si ti se pare tare dragut cand acel om te serveste cu ceva ca un semn de bun venit.

Mai multe despre tavernele grecesti/restaurantele care ne-au ramas la suflet am scris separat, aici.

Ce am vizitat si cum am lenevit 3 saptamani in frumoasa Sithonia

Plaje

In Sithonia ajungi in primul rand pentru plaje, iar noi am ajuns pe o sumedenie de plaje. Unele dintre ele nu am aflat nici astazi cum se numesc, insa nici nu stiu daca imi doresc neaparat acest lucru. In acest fel au mai multe sanse de a ramane la fel de pustii ca atunci cand am ajuns noi pe ele. 🙂

Am notat separat plajele mai cunoscute chiar aici, pentru ca altfel acest articol ar fi fost prea lung si ar fi avut prea multe poze.

Parthenonas

Acest loc este de fapt un satuc mic de munte in care am ajuns intr-o dupa-amiaza destul de calduroasa. Are o poveste tare draguta in spate pe care va invit sa o cititi aici. Tot aici puteti gasi mai multe poze cu frumoasele case nelocuite, dar si unde am mancat in aceasta scurta escapada.

Neos Marmaras

Este un satuc destul de mare si frumos, in special atunci cand se lasa seara. Are tot felul de localuri, magazine si stradute dragute pe care te poti plimba. Sa nu uitam de cele 3 porturi mici in care seara poti admira barcute ce trag la mal si chiar vaporase dornice sa plimbe turisti.

Am nimerit aici de data aceasta la un fel de eveniment organizat intr-unul din porturi, ceva ce parea sa fie un fel de sarbatoare de zilele orasului. Am ascultat muzica greceasca si am urmarit 2 ansambluri de dansatori traditionali care ne-au inveselit si ne-au aratat o mica parte din cultura greceasca.

Sarti

Acesta este din punctul meu de vedere cel mai animat loc din peninsula atat in timpul zilei, dar in special seara. Este plin de taverne, de magazine cu suveniruri, de pensiuni si hoteluri dragute, de beach baruri si de cladiri colorate frumos.

Desi zonele aglomerate nu sunt neaparat pe placul nostru, din cand in cand ne place sa ne plimbam si sa cotrobaim prin magazinele de suveniruri, sau sa stam pur si simplu la o masa cu un desert sub nas si sa-i admiram pe altii facand-o.

Plimbare cu barca pe Marea Egee

A fost prima data cand am ales sa plecam singuri pe mare cu o barcuta inchiriata. Nu pot spune decat ca a fost cea mai buna alegere facuta in aceasta vacanta. Am scris mai multe despre asta chiar aici, pentru ca am vrut sa lasam in memoria jurnalului si cateva informatii destul de utile intr-o astfel de escapada.

Soare

Daca iubesti rasaritul si apusul Soarelui, Sithonia poate sa fie un loc ideal in care sa admiri aceste doua fenomene. Sunt cateva locuri extrem de frumoase unde poti face asta, insa ideal este ca fiecare persoana sa isi aleaga acest loc, pentru ca momentul sa fie unic.

Noi am gasit mereu cate unul, chiar si de data aceasta. Ce nu prea ne-a iesit in aceasta vacanta a fost privitul rasaritului, caci am plecat cam rupti de oboseala si nu prea ne-am dorit sa ne trezim.

Am ales totusi o dimineata, care a fost plina cu nori din pacate, insa la aproximativ jumatate de ora dupa rasarit, Soarele ni s-a aratat si noua luminos si prietenos asa cum il stiam. Sa nu va ganditi insa ca am pierdut timpul asteptandu-l. Am mai dormit nitel in sacii de dormit pe care ii luasem cu noi si am prins si ceva pestisori pe care evident ca i-am si eliberat la scurt timp.

Avem insa doua apusuri memorabile din aceasta tura prin Sithonia. Pe primul l-am vazut de pe Ema Beach stand pe ceva stanci numai bune de explorat de catre nazdravani, care ulterior s-au si balacit in lumina frumoasa a cerului.

Al doilea apus l-am privit dintr-un loc ascuns din Neos Marmaras, insa voi lasa pozele sa arate o mica parte din frumusetea acestui loc vazut in lumina blanda a Soarelui.

Cetatea Toroni

Zona Toroni este cel mai important punct arheologic din Sithonia desi daca privesti ruinele Castelului Lekythos ce strajuiesc orasul Toroni, nu prea iti vine a crede. De fapt, cele cateva ziduri ale Castelului sunt o mica ramasita a celui mai important oras antic din zona Halkidiki.

Orasul Toroni a fost fondat in sec 8 IH si se intindea de la malul marii pana sus in varful muntelui ce strajuieste golful. Aflat intr-o pozitie strategica si avand la dispozitie resurse bogate, orasul a avut parte de o istorie zbuciumata.

In Razboaiele Greco – Persane, a fost pe rand aliat persanilor care au oferit teritorii noi stapanirii orasului si mai tarziu a schimbat tabara si a trecut de partea grecilor.

Mai apoi, in timpul Razboiului dintre Sparta si Atena, Toroni a fost cucerit de generalul spartan Brasidas care a adaugat ziduri de fortificatie in jurul portului, dar pana la sfarsitul razboiului a ajuns din nou in mainile atenienilor.

Toroni a ajuns mai apoi sub stapanirea Macedoniei, dar a fost invadat de romani in anul 168 si cucerit. Orasul si-a pierdut importanta si a decazut, dar in perioada aceasta a fost construita Cetatea Lekythos ce strajuieste portul.

Prin secolul 17 oamenii au inceput sa se mute din orasul vechi in orasul nou construit pe malul marii, iar in 1903, stapanirea otomana a decis sa foloseasca pietrele de granit din zidurile de aparare si din cladiri pentru a pava strazi din orasele Salonic si Constantinopole.

Un alt detaliu care mi s-a parut interesant si pe care l-am aflat abia dupa ce am vizitat ruinele si am inceput o mica documentare despre zona, este ca ruinele zidurilor ce strajuiau portul si una din pietele centrale sunt acum pe fundul marii la 40 de metri in larg.

Data viitoare cand ajungem in zona, cu siguranta o sa le faca Alex o vizita. 🙂

Sithonia este minunata si cu siguranta un loc pentru vacanta de vara foarte drag noua. Desi de data asta l-am gasit cam aglomerat, a fost la fel de primitor si uimitor cum il stiam, asadar ne vom intoarce aici oricand cu inima larg deschisa.