Menu
Impreuna prin lume

Lovech, Podul Acoperit si Cetatea Hisarya

Ne-a surprins frumusetea aparte a oraselului Lovech. Nu este foarte mare, insa este bogat in locuri inedite. Despre toate cele 3 zile petrecute prin vecini si distractia noastra puteti gasi mai multe aici.

Lovech

Ne propusesem initial sa stam in Lovech o singura noapte. Ne-am gandit ca o sa fie strict genul de loc unde opresti doar pentru somn. Si apoi am iesit la o plimbare in seara cand am ajuns si ne-am decis ca nu este suficient.

Erau prea multe locuri pe care le-am vazut chiar si pe intuneric si care ne-au facut sa ne dorim sa mai stam cel putin o zi. Am vizitat chiar in acea seara Podul Acoperit de peste raul Osam, cel care strabate orasul.

Urmatoarea zi, undeva dupa ora 18:00 am reusit sa vizitam si fortareata veche Hisarya pe care cu o seara inainte o vazusem de la piciorul Podului Acoperit. Pana la acea ora am fost plecati in imprejurimi, la Pestera Devetashka si la Cascadele Krushuna, dar despre asta povestim intr-un articol separat aici.

Am vazut urcand la cetate si statuia inalta de 14 metri a lui Vasil Levski ce sta mandra langa ea si parca pazeste Lovech-ul. Vasil a fost revolutionar si un erou al Bulgariei. Levski era porecla pe care a primit-o datorita curajului sau si care insemna “ca un leu”. Numele sau real a fost Vasil Ivanov Kuncev.

Mai apoi plimbandu-ne pe stradutele frumoase ale orasului, am vazut si Podul Pietonal din centru, dar si o mica parte din cartierul vechi Varosha. Am vrut sa ajungem si la Gradina Zoologica din Lovech pentru ca stiam ca este destul de mare, insa nu ne-a mai permis timpul.

In acest fel ne-am propus sa mai revenim candva in acest pitoresc orasel, pentru ca nu doar Zoo mai avem de vizitat aici, ci si cateva muzee si alte locuri de prin imprejurimi.

Podul Acoperit

Podul este considerat principalul obiectiv turistic al orasului si este intr-adevar deosebit. Multumim lui Kolyu Ficheto pentru constructia sa facuta intre anii 1872 – 1874. Am citit ca podul a ars mai tarziu in anul 1925, dar a fost ulterior refacut in anul 1931.

In interiorul lui au fost de-a lungul timpului si sunt chiar si astazi tot felul de pravalii pe care noi le-am gasit inchise din cauza orei la care l-am vizitat. Am reusit totusi sa vedem renumita macheta a orasului realizata atat de bine la o scara atat de mica.

La capatul podului dinspre centrul orasului, am mancat pentru prima oara inghetata neagra. Vanzatorul ne-a spus ca este facuta cumva cu carbune. Gustul ni s-a parut usor spre vanilie, iar nazdravanii au fost fascinati de aceasta deliciosenie. Am savurat-o din plin si ne-am distrat mai apoi facand fete de groaza cu inghetata neagra printre dinti.

Cetatea Hisarya

Fortareata am vizitat-o in ultima ora a programului de vizitare, la apusul soarelui. Ne-a luat ceva pana am ajuns acolo cu masina pentru ca waze ne-a dus initial prin spatele ei pe niste stradute. Am incercat noi sa ajungem pe jos la un moment dat, pe langa niste casute foarte dragute si pline cu flori la porti, dar nu ne-a iesit.

Dupa ce ne-a speriat un catel cocotat pe un gard viu care ne latra ingrozitor, am incercat sa ne intelegem cu localnicii nevorbitori de limba engleza. Ne-au facut mai multe semne decat ne-au vorbit, dar am inteles cumva care era drumul corect si am reusit intr-un final sa ajungem unde ne doream.

Eram singurii vizitatori si domnul de la paza ne-a lasat sa intram gratuit. Panorama orasului vazut de sus a fost geniala in special pentru copii.

Chiar daca nu intotdeauna se simt confortabil la inaltime, totusi acolo s-au simtit in siguranta si asta le-a placut enorm. S-au cocotat pe zidurile cetatii, au interpretat fiecare cate un spectacol pe scena din interiorul fortaretei si au explorat fiecare treapta si coltisor.

Cetatea a fost pozitionata strategic pe varful dealului, ca sa apere drumul cate Veliko Tarnovo. Aflata pe malul drept al raului Osam, fortareata dateaza din timpul ocupatiei romane si desi a fost distrusa de turci in mare parte in anul 1446, ea se pastreaza destul de bine chiar si astazi si inca se lucreaza la reconditionarea ei.

In ultima seara din Lovech am mancat la restaurantul Varosha din cartierul vechi, pe malul raului Osam. Restaurantul are o curte interioara micuta, cu un aer intim, unde am stat la aer curat si am servit o mancare delicioasa.

Recomand vizita in acest orasel cu toata sinceritatea pentru ca nu am avut absolut nimic sa ii reprosam. Vacanta noastra s-a terminat frumos, cu un bol mare de cirese si un somn odihnitor in apartamentul nostru de la B&D Apartments.