Menu
Impreuna prin lume

16 Plaje din Sithonia – Grecia

Vacanta la plaja de anul acesta am petrecut-o la Marea Egee, in Sithonia. Am reusit sa exploram zona timp de trei saptamani, desi o cunoasteam destul de bine din alti ani in care am mai fost aici.

A fost o experienta extrem de placuta si ceea ce a fost foarte misto, a fost ca nu ne-am grabit niciodata si ca am avut destul timp sa exploram imprejurimile pe indelete, dar si sa lenevim atunci cand nu aveam chef de nimic. Am revazut astfel locuri dragi, dar am si descoperit altele noi, caci atunci cand ai timp sa cauti, gasesti.

Las mai jos o selectie de plaje vizitate de noi, care nu e construita neaparat in baza vreunui criteriu anume. Fiecare ne-a impresionat pentru cate ceva.

1.Kalamitsi

Este plaja noastra de suflet, pentru ca de fiecare data cand am ajuns in Sithonia, am stat in campingul Thalatta din Kalamitsi, asadar a fost intotdeauna plaja cea mai la indemana. Este adapostita de stanci si este destul de populata, dar este cumva normal sa fie plina de turisti in mod special datorita apei clare, a peisajului frumos si a tavernelor si beach barurilor imbietoare de pe nisipul fin.

Apus de Soare cu iubire de fratiori

Mie nu-mi place neaparat aglomeratia din timpul zilei, ci prefer acest loc mai degraba seara pentru o plimbare pe plaja, pentru apusul Soarelui sau pentru rasaritul Lunii.

Nazdravanilor in schimb le place pentru ca pot inota de pe mal pana la stanca din mijlocul apei unde nu poate ajunge oricine, zic ei. Le mai place si pentru ca pot inchiria barcute cu tobogan care sunt extrem de distractive pentru ei, cat si paddle boat-uri pe care am incercat sa invatam sa stam anul acesta.

Rasarit de Luna

Baie la rasaritul Lunii

2.Klimataria

Este una dintre plajele foarte dragi noua, desi este foarte mica, plina cu sezlonguri si un pic cam murdara in coltul unde se poate sta direct pe nisip. Apa de aici este insa geniala. Culoarea ei este de un albastru turcoaz, iar pestii iti misuna efectiv pe la picioare in timp ce faci baie.
Nazdravanii au stat la pescuit pe stancile din jurul plajei, au facut snorkeling si s-au plimbat cu barcuta gonflabila in apa mica si transparenta. Exista si o taverna unde se poate manca, desi anul acesta noi am luat doar inghetata sau limonada de aici.

3.Kriaritsi

Este o plaja pe care am descoperit-o anul acesta. Este vecina cumva cu Klimataria si este lunga si lata, insa nu neaparat potrivita celor cu copii foarte mici. Cand am fost noi am prins si ceva valuri care desi erau jucause, ar fi putut cu usurinta sa rostogoleasca un copil.

Apa in schimb este minunata, curata si buna pentru cei care isi doresc sa inoate. Intr-unul din colturi plaja este dedicata nudistilor, in mijloc are zona de camping pentru rulote si pentru cei care isi doresc sa stea pe nisipul fierbinte si in celalalt capat are beach bar-uri si sezlonguri, asadar este potrivita pentru toate gusturile.

4.Portokali

Este o plaja extrem de populata la care ajungi printr-o padure frumoasa de pini batrani, plaja cu privelisti de vis, cu sezlonguri, umbrele si muzica de club. Ne-am oprit doar ca sa o vedem pentru ca noi nu suntem fani sezlonguri, insa ne-am bucurat de peisaje si de albastrul infinit al Marii Egee.

5.Aqua Marina Beach Bar

Este o plaja mica pe care am gasit-o foarte aglomerata, insa cu o apa superba si cu peisaje de vis. Noi nu am avut unde sa ne intindem prosopul desi ne-am dorit, insa am servit un gyros la canapelutele de pe stanca de unde se face accesul spre plaja, am mancat cate o inghetata si mai apoi am aruncat geanta cu prosoape intr-un colt pe nisip si ne-am balacit printre pestisori, in apa cristalina si de un albastru minunat.

6.Paradise Beach

Pe aceasta plaja am ajuns intr-o dupa amiaza tarzie si desi inca mai erau oameni pe ea, noi nu ne-am mai incumetat la baie. Locul arata foarte bine. De unde lasi masina ajungi in aproximativ 5-7 minute la plaja, coborand printr-o padure de pini pana dai de un beach bar cochet, cu muzica buna si oameni veseli. Plaja este micuta, cu sezlonguri si umbrele pana in buza marii si chiar si la ora aceea a dupa-amiezii parea destul de aglomerata.

7.Neos Marmaras

Este o plaja ingusta, dar destul de lunga. Cand am ajuns noi a fost destul de goala pana in orele dupa amiezii cand apar foarte multi localnici din toate directiile si se intalnesc la socializare la malul marii. Plaja este paralela cu drumul de acces in orasel, asadar din loc in loc te mai poti ascunde de Soare la umbra unui copac de pe marginea acestui drum, dar are si o portiune mica de sezlonguri pentru turistii care prefera acest stil de stat la plaja.

Apa este placuta, doar ca in unele locuri, in special in coltul cu portul, sunt cateva pietre pe unde e plin de arici de mare. In rest, apa este numai buna de scaldat atat pentru copii cat si pentru adulti.

8.Porto Koufo

Este mai degraba o fasie ingusta de nisip din apropierea portului natural de la care a si preluat numele. Ne place peisajul de aici foarte mult si faptul ca niciodata nu am gasit foarte multe persoane pe ea. Aici este locul in care ne pozam mereu facand sarituri si tot felul de fete amuzante.

Portul Koufu poate sa fie si mai atractiv daca ai ocazia sa vezi trase la mal barcute si iahturi numai bune de admirat.

9.Toroni

Este o plaja cu o promenada lunga unde gasesti in special taverne dar si cateva magazine. Uitandu-te la marea Egee poti observa in partea stanga a plajei ruinele unei fortarete distrusa in secolul XVI, care pare ca inca apara golful.

Pe aceasta plaja gasesti atat sezlonguri pentru cei care prefera aceasta varianta, cat si locuri unde pot sta cei care prefera direct nisipul, desi el nu este cel mai fin din lume, ci mai degraba unul format din pietricele micute, foarte fine.

Tot in Toroni poti inchiria barcute sau alte nebunii pentru sporturile acvatice, la preturi destul de decente si poti admira apusuri minunate.

10.Ema Beach

Este o plaja micuta cu sezlonguri asezate pe doua randuri. Are un beach bar de unde poti servi o bautura in timp ce lenevesti sub umbrelute, ceva muzica placuta in surdina si loc unde sa parchezi masina fix pe plaja.

Pentru ca nu suntem genul care sta la sezlong, nu am poposit pe Ema Beach atunci cand am descoperit-o, desi apa era extrem de placuta. Ne-am intors insa intr-o seara ca sa privim apusul de pe stancile care le-au placut nazdravanilor si asta a ramas intiparit in amintirea mea. Un apus superb vazut alaturi de cei trei baieti din viata mea, dupa care o scurta balaceala in lumina asfintitului.

11.Azapiko

Din ce am constatat noi, aceasta este de fapt o zona intreaga nu o singura plaja, sau cel putin asa ne-a aratat harta. Am ajuns plimbandu-ne, pe multe plaje din zona Azapikos. Unele mai populate si altele deloc. Drumul pe malul marii nu este cel mai grozav, insa merita strabatut mai ales daca esti dornic sa explorezi si sa gasesti locuri mai putin populate.

12.Platania

Este o plaja micuta, chiar la intrarea in Sarti cum vii dinspre Kalamitsi. Am ajuns aici din greseala in timp ce cautam fructe pe marginea drumului si am vazut din masina ce frumos se vedea muntele Athos in dreapta noastra.

Ne-am dorit sa oprim masina si sa il admiram, iar astfel am nimerit pe aceasta plaja unde noi am privit lumina apusului pe muntele Athos, iar baietii s-au cocotat pe o duna de nisip si pe niste pietre de unde privelistea era multicolora.

Peisajul este spectaculos, apa este curata si clara, iar plaja parea mai degraba populata de cei de la pensiunile de pe margine si de cativa rulotisti, nu neaparat de toti turistii din lume.

Nu am vazut taverne sau alta sursa de mancare in zona, iar undeva intr-un colt, mai exista o plaja unde accesul se face mai greu si tocmai de aceea cred ca am gasit-o goala cand am ajuns.

13.Sykia

Desi am fost de mai multe ori in Sithonia si am trecut pe langa aceasta plaja, anul acesta a fost prima data cand am poposit pentru zacut la soare si pentru baie. Sykia este o plaja lata si lunga si deloc aglomerata tocmai datorita spatiului generos pe care il ofera.

Este genul de plaja disponibila in special pentru oamenii liberi, care nu cauta sezlonguri si umbrelute, dar care isi doresc perimetrul lor de intimitate. Este o plaja numai buna pentru jocuri cu mingea pe nisip, iar apa este perfecta atat pentru copii, cat si pentru adulti.

In zona Sykia sunt o multime de alte plaje mici, ca niste golfulete, cu peisaje frumoase sau cu taverne cu mancare delicioasa, asa ca cei mai plimbareti cu siguranta ca au ce face in aceasta zona.

Noi am reusit sa gasim intr-o zi o plaja mica doar pentru noi, de care ne-am bucurat toata ziua.

14.Vorvorou

Aici nu vorbim despre o singura plaja, ci despre mai multe. Sunt locuri diferite si totodata asemanatoare, plaje mai linistite sau mai galagioase, de unde poti inchiria barcute sau doar admira privelistile din larg.

Exista insulite pe care le poti vizita plecand din zona Vorvorou in momentul in care inchiriezi o barca, asa cum am facut si noi, iar experienta intreaga in jurul Insulei Diaporos o gasiti aici.

Poza de pe barcuta inchiriata o zi intreaga pentru plimbarea in jurul Insulei Diaporos

15.Sarti

Anul acesta am oprit in Sarti doar ca sa mancam sau ca sa ne plimbam si nu pentru plaja. Experientele din anii trecuti insa, ne-au facut sa vedem acest sat ca pe o zona extrem de turistica.

Plaja este intinsa, destul de populata, dar pentru toate gusturile. Gasesti sezlonguri si umbrele cu muzica de club pe fundal, dar si zone de sezlonguri cu muzica in surdina, spatii pentru cei care prefera nisipul, dar si zone unde e mai plin de copii datorita apei mici in care ei se pot scalda.

In Sarti gasesti cate ceva pentru fiecare “moft” si probabil ca asta si face acest loc atat de populat si turistic.

16.Lagomandra

Acesta este utimul loc in care am poposit in vacanta de anul acesta. Am facut asta pentru ca baietii au vazut in plimbarile noastre pe insula o zona de distractie pe mare pe care si-au dorit sa o incerce.

Tobogane si trasee gonflabile contra sumei de 10 euro pe ora sau 15 euro pentru o zi intreaga de persoana, ne-au amuzat copiii si i-au facut sa depuna efort si sa faca miscare distrandu-se.

Exceptand acest lucru, Lagomandra este locul unde poti sta la umbra sub pini batrani uriasi privind alabastrul infinit al marii, unde te poti bucura de apa si nisip fin si fierbinte sub razele soarelui, sau unde poti profita de sezlonguri si bauturi reci in timp ce muzica iti rasuna in timpane.

Plaje pustii

Plajele mai putin populate sau de-a dreptul pustii pe care am fost, ne-au incantat in aceasta vacanta. Noi suntem genul de oameni care prefera linistea si spatiul, dar si locurile izolate, asa ca pe ele ne-am regasit complet, iar nazdravanii au alergat si s-au jucat in voie.

Una peste alta, plajele din Sithonia sunt cam pentru toate gusturile, distantele sunt scurte intre ele si astfel poti vizita mai multe plaje in aceeasi zi, iar peisajele sunt atat de diferite uneori, incat ai senzatia ca ai schimbat destinatia de vacanta cu totul.