Menu
Impreuna prin lume

5 locuri de vizitat cu cei mici in Glasgow

Am avut sansa de a petrece o saptamana in Glasgow, in urma cu un an de Revelion. Era pentru a doua oara cand ne aflam in acest oras. Prima oara am ajuns in Glasgow pentru nunta surorii mele in 2017 si nu am reusit sa vedem mare lucru, chiar daca vremea a fost mai favorabila in mai decat in decembrie. De data asta insa, am profitat de fiecare secunda respirata pe teritoriul lor, in toata perioada cat am stat acolo.

Am fost in vacanta toti patru, pentru ca scopul era sa petrecem sarbatorile alaturi de sora mea si de familia ei, asa ca aproape tot ce am facut pe acolo a fost mai mult pentru copii. Chiar si asa pentru noi a fost o experienta extrem de placuta, caci undeva in adancul sufletului si noi doi am ramas inca niste copii.

Am vazut multe locuri atat in Glasgow, cat si pe langa, dar mai jos o sa las 5 dintre cele care le-au placut cel mai mult nazdravanilor nostri in cel mai mare oras al Scotiei.

1. Muzeul Transporturilor Riverside

Este un loc miraculous pentru cei mici pasionati de masini, trenuri, vapoare si nu numai. Rares si Calin au fost entuziasmati de cand au intrat. Am vazut aici mijloace de transport provenite din diferite perioade ale omenirii. Trasuri trase de cai, masini de epoca, locomotive cu aburi, tramvaie vintage, autobuze, biciclete, si tot felul de alte mijloace de transport ne-au tinut prizonieri aproximativ 3 ore fara sa ne plictisim.

Zaha Hadid este arhitectul care a proiectat acest loc unde se gasesc aproximativ 3000 de exponate, marea majoritate construite in Glasgow. Muzeul a fost ridicat in punctul de confluenta al raurilor Clyde si Kelvin si in apropiere de portul din Glasgow, iar intrarea este gratuita. Detalii despre programul de vizitare si locatia exacta puteti gasi aici.

2. The Tall Ship

Nava Glenlee sau Nava Inalta asa cum i se mai spune este situata in afara Muzeului Riverside, pe raul Clyde. Acesta este cel mai mare rau ce traverseaza Glasgow. A fost construita in 1896 in Glasgow si a navigat de patru ori in jurul lumii ca si cargobot pentru o companie scotiana pana in anul 1922 cand a fost vanduta catre marina spaniola si transformata in vas de antrenament cu panze.

In 1990 a fost gasita de un arhitect naval britanic in portul din Sevilia si doi ani mai tarziu a fost cumparata de Clyde Maritime Trust si renovata in urmatorii sase ani. Nava Glenlee se afla printre ultimele cinci nave construite in santierul de pe raul Clyde care inca mai plutesc.

Accesul vizitatorilor este gratuit, dar limitat ca numar de persoane aflate la bord. Am urcat pe nava la prima noastra vizita in Glasgow, la a doua vizita aceasta fiind inchisa. Dupa ce am spalat puntea la propriu spre amuzamentul lui Rares (Calin fiind prea mic atunci), am vizitat cabina capitanului, bucataria, camera motoarelor si un dormitor micut si totul ne-a placut foarte mult fiind prima oara cand exploram o astfel de nava. Mai multe detalii puteti gasi aici.

3. Centrul de Stiinta Glasgow

Aceasta constructie grandioasa se afla tot pe malul raului Clyde. Noi am ajuns acolo mergand pe jos aproximativ 20 de minute de la Muzeul Riverside.

A fost singurul loc unde am platit intrarea, iar pretul a fost de 15 lire pentru un adult si 13 lire pentru copii peste 3 ani. Accesul la Planetarium era inclus in pret iar fara acces la Planetarium pretul scadea cu 3 lire, dar noi am ales sa platim pentru acest lucru si bine am facut.

Am intrat intr-o sala de cinema, de fapt intr-un dom semisferic urias dotat cu un sistem de proiectie digital, ce te poate purta prin toate colturile spatiului.  Stand pe spate in fotoliile confortabile, am admirat stele, planete, Soarele si Luna in timp ce un domn foarte amuzant ne-a prezentat o multime de informatii. Tot el ne-a spus ghicitori si le-a oferit copiilor sansa de a se distra si de a raspunde la tot felul de intrebari.

Muzeul Stiintei este un loc ce nu trebuie ratat intr-o vacanta cu cei mici. Am gasit acolo o multime de activitati interactive din domenii ce variaza de la cunoastera corpului uman, la spatiu sau energie alternativa. Am dansat, am descoperit ce inseamna o tornada, am cantat la o harpa care avea corzi invizibile, am facut curse de masini, am “urcat” in spatiu, am descoperit ce este forta gravitationala si ne-am jucat cu bile, magneti si vaporase. Pe scurt, am facut mai toate lucrurile care le plac piticilor nostri.

Din pacate pentru noi, am ajuns aici destul de tarziu pentru cate sunt de facut, insa cand vom mai ajunge in Glasgow, cu siguranta ca aici vom petrece o zi intreaga fara probleme. Mai multe detalii puteti gasi aici.

4. Muzeul de Arta Kelvingrove

Acest muzeu a fost infiintat in 1901, iar constructia in stil renascentist arata ca un maret castel din gresie rosie. Intrarea este gratuita, accesul facandu-se din Strada Argyle. Colectia muzeului este impresionanta si nu degeaba este renumit ca fiind cel mai vizitat muzeu din Scotia. Este un muzeu pentru absolut toata lumea, in interior gasindu-se un mix cultural destul de bogat.

Nazdravanii nostri au admirat animalele impaiate si scheletii de dinozauri, avionul urias suspendat in tavan si armele si armurile cavalerilor si luptatorilor. Noi ne-am bucurat de fiecare coltisor al muzeului, curiosi fiind mereu de ceea ce aveam sa vedem in incaperea urmatoare.

In ziua in care l-am vizitat, am asistat la un concert de orga in interiorul muzeului. Am ramas impietriti la sunetele minunate scoase de maretul instrument fiind prima oara cand am auzit si vazut live asa ceva.

Ne-am dorit sa vizitam si parcul Kelvingrove atunci cand am vizitat muzeul, insa vremea nu prea a tinut cu noi si a trebuit sa ne urcam direct in masina si sa cautam alt loc prietenos. Mai multe detalii referitoare la program si locatie puteti gasi aici.

5. Piata George

Este o piata destul de mare, unde oamenii se intalnesc pentru a petrece timp impreuna, sau se opresc doar pentru a admira monumentele existente acolo. Pe langa asta, la prima vizita a noastra in Glasgow, am admirat o multime de porumbei care umblau in voie printre noi si care ne-au amuzat teribil.

A doua oara cand am ajuns in frumosul oras scotian, aici am gasit Targul de Craciun, despre care am scris mai multe aici.

Monumentul Reginei Victoria, statuia lui Robert Burns – poetul national al Scotiei, statuia lui James Watt – inventatorul motorului cu abur, dar si statuia lui Sir Walter Scott – cel mai mare romancier istoric al Scotiei sunt doar patru dintre monumentele existente in Piata George. Cel din urma este ridicat in mijlocul pietei, pe o coloana inalta care pare ca se uneste cu cerul. Piata George este un loc deosebit inconjurat de cladiri grandioase construite in stil britanic, dar si de magazine, restaurante si hoteluri.

Desi in Glasgow majoritatea muzeelor si galeriilor au intrare gratuita, exista la intrare afise care te informeaza ca poti dona daca vrei pentru intretinerea lor. Aproape in fiecare muzeu vizitat de noi pe teritoriul Scotiei am gasit ecrane tactile, unde cei mici si chiar si cei mari pot descoperi mai multe detalii despre ceea ce gasesc in respectivul muzeu, ba chiar si cateva jocuri interactive.

Glasgow este cel mai mare oras al Scotiei si noi impreuna cu cei doi nazdravani din dotare nu ne-am plictisit deloc in el. In acelasi timp si ca o parere personala, alaturi de copii nu ai nevoie de mai mult de 3 zile ca sa vizitezi tot ce i-ar putea interesa pe micuti. Mai sunt locuri frumoase de explorat cu cei mici si pe langa frumosul oras. Despre unul dintre ele am povestit deja aici, insa despre restul povestim separat. Glasgow este genul de oras pe care eu nu l-as rata si unde m-as intoarce oricand pentru o vacanta cu cei mici si nu numai.