Menu
Impreuna prin lume

Ce am facut si vazut in 3 zile prin Gran Canaria

Gran Canaria este a treia insula ca marime dintre cele opt ce compun Insulele Canare. Este mare, frumoasa si ofera o groaza de lucruri de facut. Noi am planuit sa stam aici doar trei zile si nu au fost suficiente.

Cum ne-am hotarat sa vizitam Gran Canaria

In noiembrie ne-am hotarat sa plecam pentru o luna in Insulele Canare. Nu stiam exact unde vom sta si ce vom face. Am decis pana la urma sa stam cel mai mult in Tenerife, aceasta fiind cea mai mare insula dintre toate si cu foarte multe locuri bune pentru familiile cu copii.

Nu ne-a parut rau o secunda pentru alegerea facuta pentru ca totul a fost exact cum ne-am dorit. Ce am facut in vacanta noastra pe cea mai mare insula din Canare este notat pas cu pas in aceasta fila de jurnal.

Ne-a parut rau in schimb ca nu am avut mai mult timp pentru Gran Canaria. Scurta noastra vizita aici a fost initial un cadou pentru Tati si pentru nazdravanul cel mare. Pe 27 decembrie sarbatorim ziua lui Alex de nastere si a lui Rares de nume pentru ca il cheama si Stefan. Si desi cred ca eu am fost cea care si-a dorit asta cel mai mult, ziua baietilor a fost momentul perfect sa schimbam putin peisajul unei insule cu alta.

In dimineata zilei lor, baietii au primit cadou pe langa excursia in Gran Canaria si un curcubeu superb la plecarea din Tenerife pe care nu am reusit sa-l pozam in intregime din cauza faptului ca ne-am holbat la el pana cand aproape a disparut.

Insa starea de bine pe care ne-a dat-o arcada multicolora, ne-a facut sa ne despartim mai usor de locul minunat ce ne fusese casa pentru 11 zile si de privelistea pe care am avut-o acolo in fiecare dimineata.

Cum am ajuns pe Gran Canaria

Fiind deja in vacanta in Tenerife, nu a fost atat de complicat sa ajungem in Gran Canaria. Aveam doua variante: avionul sau feribotul. Preturile dintre ele nu difera foarte mult, dar am ales-o pe a doua pentru ca ne-au convenit mai mult intervalele orare oferite atat la dus cat si la intors.

Exista doua companii care opereaza curse intre cele doua insule, Fred Olsen si Armas, ambele cu plecare din Santa Cruz de Tenerife. Diferenta intre cele doua o face portul in care acosteaza in Gran Canaria. Fred Olsen ajunge in Agaete, un port micut pe coasta de NV a insulei, iar Armas duce calatorii pana in Las Palmas, capitala insulei.

Desi biletele au fost putin mai scumpe, noi am ales Armas pentru ca ne-a fost mai usor sa inchiriem o masina din Las Palmas.

Am traversat doar de cateva ori cu feribotul pana acum, dar asta a fost de departe cea mai misto experienta dintre toate. Pentru Tati a fost si putin emotionanta pentru ca a citit felicitarea care l-a trimis catre declaratia facuta aici, in jurnal.

Biletele le-am cumparat foarte usor, online de pe Ferryhopper, iar imbarcarea a mers extrem de repede doar in baza pasaportului. Dar cred ca ce ne-a placut cel mai tare, a fost spatiul interior. Pot sa spun ca acesta a fost cel mai curat, frumos, primitor si civilizat feribot din cate am vazut pana acum.

La intoarcerea din Gran Canaria am prins ceva valuri si am simtit parca o urma de regret ca nu am ales avionul, insa persoanelor care nu au rau de miscare chiar le recomand aceasta varianta de traversare, care nu a durat mai mult de o ora si jumatate.

Odata ajunsi pe insula, am luat un taxi care ne-a dus la firma de unde ne-am ridicat masina inchiriata pentru cele 3 zile. Nu am avut cum sa trecem de pe o insula pe alta cu masina deja inchiriata, asa ca a fost nevoie sa gasim o alta solutie, iar asta a fost Omega Rent a Car.

Unde am stat si pe unde am mancat in cele 3 zile pe insula

Am gasit prin intermediul Airbnb o cazare tare draguta si curata in zona Maspalomas, mai precis in San Bartolomé de Tirajana. Nu a fost neaparat si cea mai linistita pentru ca am avut parte de niste vecini englezi petrecareti in una din nopti.

Pentru copii insa a contat cel mai mult ca aveau piscina in interiorul complexului, de parca noi aveam timp de pierdut acolo. Insa pentru o vacanta mai lunga decat a noastra, se poate ca acest aspect sa fie un avantaj. Desi, chiar si ei au reusit in cele din urma sa se balaceasca pentru ca au zis ca nu pleaca nicaieri pana nu o fac macar o data.

Referitor la restaurante nu pot spune foarte multe neaparat. Cand suntem in vacante, noi servim cam o masa zdravana pe zi linistiti la un restaurant si restul ori in apartamentele unde stam, ori pe fuga prin drumurile pe care le facem.

Am avut cateva recomandari de la gazda noastra, insa nu am profitat de ele. In primul rand din cauza lipsei de timp si in al doilea rand pentru ca am aflat ca aproape de noi era un Hard Rock Café. Suntem fani burgeri si coaste in sos barbeque de la ei, asa ca l-am vizitat in doua seri din trei.

Un alt loc unde am mancat bine a fost in oraselul Puerto de Mogan la restaurantul Café Maritime. Ne era foame si ne-am lasat ademeniti inauntru de un roman tare simpatic ce locuia acolo de 20 de ani. Nu am regretat nici o secunda ca nu am cautat mai mult pentru ca platoul imens cu peste si fructe de mare a fost de-li-cios.

In rest am mai oprit pe la diferite cofetarii din drumurile noastre, pentru doza zilnica si obligatorie de dulce.

Ce am vizitat si ne-a placut in Gran Canare

Dunele si Farul din Maspalomas

Unul dintre motivele pentru care am ales sa mergem in Gran Canaria si nu pe alta insula, au fost Dunele de nisip din Maspalomas. Am citit despre ele inca de acasa si ni s-a parut un loc dragut de vazut cu copiii. Si totusi, nimic din ce am vazut pe internet nu ne-a pregatit pentru cat de misto este cu adevarat acest loc.

Dunele din Maspalomas, aflate in partea de Sud a insulei, sunt considerate rezervatie naturala din anul 1987. Cat vezi cu ochii, sunt dune de nisip galben si fin, inalte de 15 – 20 metri, pe care te poti catara in voie. Un adevarat paradis pentru nazdravanii nostri iubitori de tavaleala in nisip. In acest loc am pierdut o zi intreaga fara ca macar sa respiram.

Am combinat cu placere explorarea locului (si nu am strabatut toate cele 400 de hectare) si joaca in nisip, cu baile in Oceanul Atlantic si ale sale valuri blande, cu bataile cu apa, dar si cu miile de poze pe care le-am facut ca amintiri.

Am plecat de acolo cu greu, dar extrem de fericiti si nu inainte de a admira un apus superb. In acest fel am vazut si Farul din Maspalomas desi nu am mers pana la baza sa. L-am admirat de la distanta pentru ca foamea urla in burticile noastre mai puternic decat trosneau valurile la mal.

Ziua petrecuta la dune s-a incheiat cu renumitul nostru dans „ca leii de mare” si bineinteles in carciuma cu burgeri, unde am ajuns epuizati si lasand in urma dare de nisip.

Playa del Ingles

Daca tot am vorbit de nisip atunci sa mentionam si de aceasta plaja. Este o plaja lunga si lata, cu nisip fin si foarte animata. Este amplasata intr-o zona cu multe baruri, restaurante si magazine, ceea ce o face destul de populata. Acesta este locul unde noi am ajuns prima oara, imediat dupa ce ne-am aruncat bagajele in apartament. Rares si Calin au fost mega entuziasmati, s-au alergat, au dansat si s-au jucat de-a seicul si camila in nisipul grozav.

Las Palmas de Gran Canaria

Capitala insulei este spectaculoasa si poti descoperi asta in primul rand plimbandu-te prin oras ca un localnic. Daca mai si mananci in locurile lor preferate si profiti de plajele orasului pe care noi le-am prins pline ochi, atunci nu are de ce sa nu iti placa acest orasel.

In plimbarile noastre am ajuns si la plaja Las Canteras, un loc ce pare foarte popular printre localnici si turisti, dar nu eram pregatiti pentru baie si soare absolut deloc, asa ca ne-am vazut in continuare de acadelele delicioase cumparate de la un magazin de suveniruri, in timp ce am explorat stradutele si arhitectura frumosului oras.

Piata si Catedrala Sfanta Ana

Am ajuns aici pe jos, in timp ce ne plimbam pe stradutele din Las Palmas. Este un loc impresionant si incarcat de istorie.

Plaza Mayor de Santa Ana este unul din cele mai emblematice locuri din orasul Las Palmas datorita cladirilor vechi ce o inconjoara. Cele mai distincte cladiri sunt Catedrala Sfanta Ana si Primaria, doua edificii situate fata in fata, fiecare la cate un capat al Pietei. Primaria a fost inaugurata in 1856, dar recent a trecut printr-un amplu proces de reabilitare.

Catedrala Sfanta Ana a fost singura catedrala din Insulele Canare pana in anul 1819 cand s-a construit Catedrala din San Cristobal de la Laguna, in Tenerife. Constructia a inceput pe la 1500, dar a fost terminata complet cam 400 de ani mai tarziu.

Nazdravanilor le-au placut cel mai mult cei 8 caini ce strajuiesc capatul dinspre catedrala al pietei. Un grup de statui din fier forjat construit pe la 1900, ce au devenit in timp unul dintre simbolurile orasului.

Casa de Colon

Ne-am dorit sa vizitam muzeul dedicat descoperirilor lui Cristofor Columb, inca de cand am plecat din Tenerife si incercam sa ne facem un plan pentru cele trei zile petrecute in Gran Canaria.

Ne-am plimbat pe stradutele frumoase ale capitalei, pana cand am ajuns in fata lui si am renuntat la ideea de a-l vedea de data aceasta. La intrare erau aproximativ 20 de persoane care stateau la coada pentru ca inauntru avea voie un numar limitat de oameni, iar nazdravanii nostri nu mai aveau atata rabdare. Am ramas insa cu amintirea a ceea ce am vazut in imprejurimi si cu povestile frumoase spuse de tati celor doi nazdravani.

Pesterile Valeron

Aceasta zona arheologica este frumoasa vazuta de aproape daca sunteti prin zona. Pesterile sapate de vechile popoare ale insulei deserveau ca ascunzatori pentru mancare si diferite obiecte ale bastinasilor. Noi nu am poposit mai mult de 30 de minute aici pentru ca locul este mic, dar impresionant.

El Bufadero

Mi-am dorit sa ajung aici stiind cat de surprinsa am ramas atunci cand am vizitat piscinele naturale din Tenerife. Acesta este locul unde oceanul respira. Este un loc perfect pentru a sta si a admira natura. Stancile vulcanice si apa oceanului ofera un adevarat spectacol intr-o zi buna.

Portul si Plaja Mogan

Am ajuns in acest loc mai mult din greseala. Fiind cautatori de locuri bune pentru privit soarele, ne doream ca in ziua in care am facut turul insulei, sa gasim un loc de unde sa vedem apusul si in Gran Canaria. Nu prea am reusit si l-am vazut mai mult de pe drumurile de munte pe care ne-am plimbat.

De suparare ca l-am ratat, am tras pe dreapta in primul oras care ne-a iesit in cale sa vedem daca mai prindem macar un cer colorat frumos in urma apusului. Asa am ajuns in Puerto de Mogan.

Acest orasel port este foarte pitoresc. Este genul de loc cu multe casute inconjurate de alei inguste pline cu flori. Florile multicolore imbraca albul caselor facandu-le ca de poveste. A fost o placere pentru noi sa ne plimbam seara prin portul Mogan, ba chiar sa stam sa luam cina la un restaurant pe malul apei.

Rares s-a si scaldat dupa cina in apa calma a oceanului nedorindu-si sa mai plecam de acolo, in timp ce Calin si-a construit culcusuri in nisip.

Poema del Mar

Stiam ca vom ajunge in acest loc inca de cand am vizitat Loro Parque in Tenerife. Ne rugasera copiii atunci cand au vazut o reclama pe un zid si nu aveam cum sa ii refuzam. Aici intri in lumea acvatica fara doar si poate. Pesti de toate dimensiunile si culorile, meduze, crocodili, caluti si stelute de mare ne-au fascinat pret de vreo 2 ore.

Recunosc sincer insa ca cel mai mult timp am stat in fata celui mai mare geam de acvariu curbat din lume. Lung de 36 de metri si inalt de 7m, este o fereastra impresionanta spre lumea din adancuri. A fost spectaculos si linistitor sa stau sa privesc dansul pestilor prin imensitatea aceea de geam. Nazdravanii au urmarit pestii si le-au dat nume in timp ce eu si tati le spuneam povesti despre ei.

Mirador del Balcon

Este un punct de belvedere superb daca nu ai probleme cu inaltimea. Spun asta pentru ca este ca un ponton la inaltime inconjurat de pereti de sticla. Dimensiunea lui nu este mare deloc, insa este suficient de mare pentru a putea admira coasta stancoasa din partea de vest a insulei.

Cu siguranta mai sunt multe de explorat in Gran Canaria, insa timpul nostru a fost limitat si cam astea sunt amintirile adunate. Ne-am propus sa revenim aici candva si sa descoperim absolut tot ce ne poate oferi aceasta insula, sa admiram linistiti apusurile, sa profitam de natura, de liniste, culori si oameni prietenosi, sa uitam de griji, sa ne simtim bine impreuna si atat.

Am gasit deja 12 locuri si experiente pe care sa nu le ratam data viitoare, cu ajutorul celor de la Kinder Trips. Miruna a scos primul lor articol dupa o experienta de o luna pe aceasta insula si ne-a facut sa ne dorim si mai mult sa ne intoarcem.

La plecarea de pe Gran Canaria, aceasta si-a luat la revedere de la noi exact asa cum ne place, sub lumina blanda a soarelui intr-un apus de poveste.