Menu
Impreuna prin lume

Vacanta de iarna in Insulele Canare

Privesc abatut de pe locul meu de langa culoar prin geamul mic din stanga mea, in timp ce avionul incearca sa se inalte. E intuneric afara, dar recunosc autostrada asta chiar si din avion. Am condus pe aici aproape in fiecare zi in ultima luna. Nu am apucat totusi sa ma satur de luminile galbene ale satelor aruncate pe coastele aride ale muntelui.

Imi trec prin cap atat de multe ganduri incat e greu sa le filtrez si sa le dau un sens pe moment. Ma gandesc la cat vom face pana la Bucuresti si daca apuc sa dorm. Ma uit in dreapta peste culoar la Diana si imi aduc aminte de primul nostru zbor impreuna. Apoi imi dau seama ca baietii inca mai mananca jeleuri din punga pe care au luat-o din aeroport si ca ar trebui sa le spun sa se opreasca.

Dar nu mai apuc sa o fac pentru ca imi amintesc de prima seara in Insulele Canare. Era in urma cu aproape o luna. Imi amintesc de drumul cu masina de la aeroport spre primul apartament in care am dormit 10 nopti. Era intuneric asa cum e acum, dar noi eram acolo jos printre luminile galbene. Ne incerca pe toti o senzatie de fericire amestecata cu teama si emotie. Teama de nou si de necunoscutul care era pe atunci locul pe care l-am ales pentru vacanta.

Si-apoi mi-am adus aminte cum a inceput totul. Era undeva pe la jumatatea lui Noiembrie. Am primit un telefon in miezul zilei de la Diana. Ma intreba daca nu as vrea sa mergem o luna in Tenerife de sarbatori si poate si putin prin Gran Canaria de ziua mea. Ma intrebase asta pe un ton atat de normal de parca imi spunea ca ar vrea sa mergem cu copiii in parcul de la coltul blocului.

Pret de fix 4 secunde am crezut ca glumeste. Apoi am intrebat pe unde vine asta si daca stie cat de cald e acolo in decembrie. Visam deja ca facem si ceva baie in ocean daca tot mergem. Si cumva, asa a ramas si a fost unul dintre acele momente in care nu am avut nevoie de prea multe cuvinte ca sa luam o decizie impreuna.

Dupa ce a trecut euforia momentului, ne-am dat seama ca timpul inainte de plecare e destul de scurt si noi avem multe de facut. Le-am luat incet, pe rand si am reusit sa le dam de cap, chiar daca nu am facut prea multe planuri de vacanta.

Zborul din Bucuresti catre Tenerife si inapoi

Primul pas pentru a ajunge acolo era sa gasim niste bilete de avion. Tinand cont de perioada sarbatorilor si mai ales de faptul ca timpul pana la plecare era foarte scurt, nu am gasit prea multe variante bune ca pret si timp de zbor.

Am ales Wizz Air care opereaza zboruri directe catre Tenerife de doua ori pe saptamana. Ne temeam ca zborul care dureaza 6 ore o sa fie cam mult pentru piticii nostri super activi, dar ne-am inselat. Ne-am umplut timpul cu jucarii, jocuri si chiar si ceva teme pentru scoala.

Desi este o companie low cost, biletele pentru toti patru nu au fost chiar ieftine din pacate. Am facut insa o simulare pentru luna martie din anul ce tocmai a inceput si am gasit aceleasi bilete la mai putin din jumatatea pretului pe care l-am platit noi.

Vremea in Tenerife si Gran Canaria

Unul dintre lucrurile pe care chiar le-am facut inainte sa luam biletele a fost sa cautam cat mai atent detalii despre vremea de Decembrie din Insulele Canare. Ne-a placut ce am citit. Aceste insule sunt cunoscute drept locul “primaverii eterne”. Temperatura medie in luna decembrie este undeva la 23 de grade.

Despre zona de Nord din Tenerife am citit ca este un pic mai racoroasa si ploioasa pe timpul iernii si cam asa a si fost. Una peste alta, ne-am gandit ca o sa fie cu siguranta mai cald decat in Bucuresti si ca vom avea ce sa facem chiar daca nu vom avea vreme buna de plaja in fiecare zi.

Dupa vacanta avuta aici la sfarsitul anului pot spune ca Tenerife are o clima blanda cu calatorii in cautare de soare. Ne-am balacit in ocean de fiecare data cand am nimerit pe cate o plaja, chiar daca uneori era innorat si apa cam rece.

Cand prindeam soare prietenos ne intindeam ca niste soparle pe nisipul cald si nu doar o data am fugit din nordul ploios in sudul vesnic insorit. Puteam face asta usor, pentru ca distanta de la cald la si mai cald era de o ora, maxim o ora si jumatate.

Una peste alta, vremea a fost foarte misto si buna cu noi. La inceput de ianuarie, in ultimele 3 zile petrecute in Tenerife, termometrul masinii ne-a aratat chiat si 30 de grade.

De unde am inchiriat masinile in Insulele Canare

Daca tot am vorbit de distanta de la nord la sud, o sa va spun care este parerea noastra in materie de transport. Pe insule cel mai bine este sa inchiriati o masina. In acest fel puteti ajunge usor si repede aproape oriunde.

Si trebuie sa recunosc ca asta a fost stresul meu cel mai mare inainte sa plecam. Am petrecut multe zile incercand sa gasesc masina potrivita in care sa incapa toate valizele noastre si care sa nu coste mai mult decat chiria unei case pe doua saptamani.

Sunt foarte multe companii de rent a car in Tenerife si eu am scris mailuri la mai toate, sau am incercat sa rezerv direct pe site. Majoritatea insa nu prea mai aveau masini disponibile pentru Decembrie care sa fie destul de incapatoare si in bugetul nostru. Inca un motiv sa evitam Sarbatorile de iarna cand mai mergem in Tenerife, sau sa ne hotaram eventual mult mai devreme.

In cele din urma i-am gasit pe cei de la TRC Rent a Car ( https://trc-cars.com ). Este o afacere de familie cu reviewuri foarte bune pe Google. Dupa 2 minute la telefon cu Oliver mi-am dat seama ca am nimerit unde trebuia.

In 10 minute mi-a trimis pe mail oferta si confirmarea rezervarii. Nu am platit avans, nu a trebuit sa las datele cardului inainte sa ridic masina si nici sa platesc asigurari despre care afli de obicei in ultimul moment. Unul dintre angajatii lor mi-a predat masina in parcarea aeroportului si la plecare am lasat-o incuiata in aceeasi parcare cu cheia in portbagaj. Simplu si bun!

Mare atentie daca doriti sa treceti cu masina de pe o insula pe alta cu feribotul. Majoritatea companiilor de inchirieri nu permit acest lucru. Din acest motiv noi a trebuit sa inchiriem o alta masina in Gran Canaria. Am reusit sa gasesc si aici o companie mai mica, pe cei de la Omega Rent a Car. Companiile mai mari ori erau prea scumpe, ori nu mai aveau nimic disponibil.

Drumurile de pe ambele insule sunt foarte bune indiferent ca sunt pe malul apei sau in varf de munte, prin asezari rurale sau urbane. Parcarile sunt foarte usor de gasit, decente la pret si extrem de civilizate. Exista si locuri de parcare fara plata pe strazi, care sunt delimitate cu benzi albe pe asfalt. Cele cu linii galbene sau albastre trebuie evitate.

Cum am ajuns din Tenerife pe Gran Canaria

Tot la categoria transport intra si plimbarea noastra de pe o insula pe alta. Se poate traversa cu feribotul sau cu avionul. Noi am ales prima varianta pentru ca a fost mai generoasa cu intervalele orare. Cu avionul trebuia sa stam mai putin in Gran Canaria pentru ca avea plecare inapoi doar dimineata la prima ora.

Feribotul are curse pana seara tarziu si poti selecta in momentul rezervarii cand alegi sa pleci si cand sa te intorci. Daca mai punem la socoteala si ca Armas, compania pe care am ales-o noi, ne-a pus la dispozitie un feribot foarte curat si civilizat sunt aproape convins ca aceasta este cea mai buna alegere pentru a traversa de pe o insula pe alta.

De fapt nu sunt convins in totalitate, pentru ca la intoarcere am prins valuri pe ocean si Dianei i-a fost cam rau, dar pentru cei fara astfel de probleme, feribotul este cu siguranta cea mai buna optiune de traversare.

Am facut rezervarea pe siteul https://www.ferryhopper.com/en/. Servicii foarte bune, si imbarcarea foarte simpla in baza pasaportului.

Ce am facut intr-o luna pe cele doua insule din Canare

Tenerife

Tenerife este cea mai mare insula dintre cele opt ale Insulelor Canare si noi am ales sa stam cea mai mare parte din timp aici. Am facut asta in special pentru numeroasele activitati pentru copii. Cam toata vacanta noastra a fost gandita in functie de locurile bune pentru nazdravanii din dotare.

Am reusit astfel sa vizitam in vacanta noastra de iarna multe plaje, piscine naturale, orase si sate dragute cocotate pe munte. Am fost si in multe parcuri pentru copii cum sunt Siam Park, Loro Parque (despre el am scris aici), Monkey Park (mai multe am scris aici) si Las Aguilas Jungle Park unde nazdravanii au facut baie cu leii de mare. Am urcat pe Teide despre care mai multe am scris aici, am vazut apusuri superbe, ne-am plimbat prin Parcul Natural Anaga, am admirat piscine naturale superbe carora le-am dedicat un articol separat aici, sau pur si simplu am lenevit pe terasa ascultand valurile.

Gran Canaria

Gran Canaria este a treia ca dimensiune dintre cele opt insule din Canare si am ajuns aici dorindu-ne mult sa vedem renumitele dune de nisip din Maspalomas de ziua mea de nastere si a lui Rares de nume. Insa asta nu inseamna ca doar atat am vizitat, desi timpul petrecut pe insula a fost foarte scurt. Ce am facut si vazut in cele 3 zile petrecute pe insula, am povestit mai pe indelete aici.

Am ajuns si in Las Palmas de Gran Canaria, in multe puncte de belvedere, pe Playa del Ingles, in pitorescul port Mogan, la Casa de Colon, Poema del Mar, El Bufadero, Pesterile Valeron si am inconjurat insula cu masina admirand astfel muntii si fugarind un apus de poveste.

Sunt foarte multe locuri pe care le-am vazut si foarte multe de povestit, asa ca sper sa reusim curand sa revenim cu vesti noi pentru a ne completa jurnalul si pentru a memora cat mai bine tot ce am trait. Despre cazari si locurile pe unde am mancat bine am scris chiar aici mai multe.

Ce pot sa spun in incheiere este ca o luna intreaga nu ne-a fost de ajuns sa vedem tot ce au de oferit aceste doua insule din Canare. Stiu cumva ca vom reveni atat pe ele cat si pe restul speram noi, pentru a nu lasa nimic neexplorat.