Menu
Impreuna prin lume

Parma cu miros de vin, parmezan si prosciutto

Am ajuns in Parma fiind intr-un tur cu autorulota prin Italia si mai ales la dorinta lui Alex de a vizita o fabrica de parmezan. Atat el cat si Rares sunt mari fani ai acestui tip de branza si cumva tot ei au fost intr-un final si cei care nu au mai vizitat nici o fabrica.

Am scris intreaga poveste a motivului din cauza caruia dorinta lor s-a spulberat, dar si cateva detalii in plus despre ce am invatat eu si Calin din acest tur prin fabrica de parmezan, chiar aici.

Rares si Tati nu au pierdut insa chiar tot, pentru ca ulterior le-am povestit si le-am aratat si lor cateva poze din lectia noastra despre branza, iar mai apoi am mers impreuna sa vizitam si putin din centrul orasului.

Nu am ajuns in toate locurile bune de admirat din Parma, dar tot am vazut cate ceva, si am ramas toti patru cu impresia ca este genul de oras ce poate fi vizitat intr-o singura zi. E drept ca nu pe indelete, insa atat cat sa te bucuri de atmosfera italieneasca, de ceva delicios de mancare, de arhitectura cladirilor, de stradutele multicolore si mai ales de energia oamenilor din jur.

Stradutele din Parma

Sunt locuri prin care am mers in scurta noastra plimbare prin Parma si care ne-au incarcat cu multa energie.

Desi consideram toti patru ca italienii sunt galagiosi si ca orasele lor sunt destul de agitate, Parma nu am simtit-o asa. Nu stiu daca doar am nimerit in ziua potrivita sau asa este in general, insa ce am simtit venind din jurul nostru a fost buna dispozitie, o energie frumoasa si pozitiva, si totul fara sa fie nevoie sa facem slalom printre multimi de oameni.

Trattoria Corrieri

Acesta este locul unde papilele noastre gustative s-au delectat cu mancare specifica locului, dar si cu o atmosfera extrem de draguta si tipic italieneasca.

Nu sunt prea multe de spus totusi despre acest restaurant, pentru ca evident ca fiecare om are gusturile lui. Poate ca ce ne-a placut noua nu place si altcuiva, la fel cum ce ne-a placut in aceasta vacanta este posibil sa nu ne mai placa in urmatoarea.

Trattoria Corrieri este insa unul dintre locurile in care am mancat foarte bine in Italia, asa ca il recomandam cu drag.

Cea mai memorabila amintire de aici, pe langa gustul minunat al mancarii, este momentul in care Calin si-a varsat sticla cu nectar pe masa, iar apoi a fost nevoie sa mancam cu totii pe un morman de servetele. Varianta de a ne inlocui cineva fata de masa murdara era deja de neluat in calcul, masa fiind plina cu bunatati de tot felul.

Italienii nu tin restaurantele deschise toata ziua in asteptarea clientilor, ci le inchid undeva intre orele 14:00 si 18:00 pe cele mai multe dintre ele. 😳

Catedrala Santa Maria Assunta si Basilica Santa Maria della Steccata

Acestea sunt doua lacase sfinte in care am avut posibilitatea de a intra si unde chiar am poposit putin.

Constructia catedralei ridicata in stil romanic a fost inceputa in anul 1059 de catre Episcopul Cadalo. Clopotnita gotica a fost adaugata mult mai tarziu, undeva intre anii 1284 – 1294.

Biserica renascentista Santa Maria della Steccata a fost construita intre 1521 si 1539 ca sa adaposteasca o imagine a Sfantului Ioan Botezatorul si o statuie miraculoasa a Fecioarei si a pruncului.

E drept ca pe nazdravani nu-i impresioneaza arhitectura locurilor in care intram de cele mai multe ori, insa eu raman fascinata de toate detaliile si de maiestria anumitor constructii, exact ca si in cazul de fata.

Monumentul lui Parmigianino

Acest monument construit in 1879 se afla in Piata della Steccata, in imediata apropiere a Basilicii Santa Maria della Steccata.  Statuia il reprezinta pe Girolamo Francesco Maria Mazzola care a fost pictor si gravor italian, nascut in orasul Parma pe 11 ianuarie 1503.

Printre cele mai cunoscute picturi ale sale se numara Madonna cu Gatul Lung si Viziunea Sfantului Jerome, dar si doua fresce de mari dimensiuni aflate intr-o biserica din Parma si un palat din Emiglia Romana.

Baptiseriul octagonal din Parma

In Italia exista foarte multe astfel de constructii, insa aceasta a inceput la sfarsitul secolului al XII-lea si este unica datorita materialului din care a fost ridicata, respectiv marmura roz de Verona.

Baptiseriul este de asemenea si unul dintre cele mai importante monumente medievale din Italia. Cupola sa are cateva picturi in tempera inca din timpul secolului XII. Benedeto Antelami este cel care a proiectat aceasta contructie, dar si cel care a supervizat lucrarile.

Piata Domului

Este locul unde se intalnesc Catedrala Santa Maria Assunta, Baptiseriul si Palatul Episcopal, asadar centrul religios al orasului. Am gasit aceasta piata destul de linistita si lipsita de aglomeratie, asadar acesta este unul dintre locurile unde ne-am tras sufletul admirand maiestria constructiilor italienesti pastrate atat de bine in timp.

Piata Garibaldi

Aceasta piata cunoscuta si sub denumirea de Piata Mare este in centrul orasului si este locul perfect pentru intalniri si mese savurate la cele mai vechi restaurante locale. In 1893 a fost denumita dupa Giuseppe Garibaldi care a fost un om politic, un patriot si un erou revolutionar al Italiei.

Podul Mezzo si Raul Parma

In plimbarile noastre pe jos am ajuns la un moment dat pana pe malul raului Parma, insa nu am gasit prea multa apa in albia raului , asa ca nici pe podul Mezzo nu am mai pasit neavand neaparat mare lucru de admirat pentru a ne clati retina.

Am preferat sa ne intoarcem pe frumoasele stradute si sa cautam o gelaterie care sa ne ajute sa ne racorim sub razele arzatoare ale soarelui. 🍦

Asadar Parma este un oras ce poate fi vizitat intr-o singura zi, dar mai ales acel oras unde se simte poate cel mai bine mirosul de vin combinat cu cel de parmezan si cu cel de sunca de Parma.