Menu
Copilarie

Dor de Targul de Craciun

Anul acesta, pentru multi oameni sarbatorile sunt cu siguranta diferite de alti ani. Asta nu inseamna ca sunt neaparat mai triste sau mai neplacute. Inseamna doar ca tine de fiecare in parte, sa vada frumusetea din lucrurile pe care le are. Sa vada frumusetea din lucrurile pe care le poate face chiar si in vremurile pe care le traim.

Noua ne este foarte dor de o vacanta, mai ales peste hotare. Cu siguranta nu vom mai parasi tara in aceasta perioada, dar nici nu lasam acest lucru sa ne intristeze. Am ales sa calatorim cu ajutorul amintirilor in locuri in care am mai fost si care ne-au placut. Ce-i drept, ne-au ajutat si copiii cu memoria lor fantastica.

Serile trecute s-a intamplat sa ne intoarcem tarziu spre casa din afara orasului si au avut si ei ocazia sa vada luminile de Craciun din Bucuresti. Din Baneasa si  pana la Piata Unirii nu s-a auzit nimic in masina, pentru ca micutii nostri admirau spectacolul luminos pe geamul aburit al masinii si retraiau momente despre care ne-au spus ulterior.

S-au dus imediat cu gandul la luminitele colorate pe care le-au vazut anul trecut, la Targul de Craciun din Edinburgh. Luminite de toate culorile si formele asezate pe cladiri, in copaci si pe toate masinutele si atractiile speciale pentru copii. Luminite care decorau toate casutele cu bunatati si cu suveniruri intalnite in cale.

Am inceput sa povestim zambind, despre ce ne-a placut cel mai mult acolo. Am vorbit si despre faptul ca am putea sa ne facem un obicei din a vizita cat mai multe Targuri de Craciun. Am mai vazut cateva impreuna de-a lungul timpului, insa parca nici unul nu si-a lasat amprenta asa cum a facut-o cel de care si-au amintit nazdravanii nostri.

Am avut un moment, in care vorbind cu ei m-am simtit din nou copil. Am simtit cat de tare ma pot bucura doar vazand niste luminite si retraind amintiri prin ochii copiilor nostri. Am simtit ca imi este dor sa fiu mica din nou. Mica, dar sa traiesc in vremurile actuale. Sa traiesc intr-o lume in care posibilitatea de a descoperi lucruri si locuri este mai mare decat era in vremurile copilariei mele.

Am ajuns in Scotia pentru ca sora mea locuieste acolo alaturi de familia ei. Anul trecut am decis ca perioada sarbatorilor de iarna sa o petrecem impreuna. Am stat in vacanta la ei o saptamana intreaga si am profitat din plin de tot. De multe locuri noi si frumoase, de experiente placute si de povesti uimitoare. O sa imi fac timp sa povestesc mai multe despre experienta de acolo, in viitorul apropiat.

Asa cum spuneam, printre locurile vizitate au fost si Targurile de Craciun. Am avut sansa de a-l vedea pe cel din Glasgow, unde locuia sora mea in acea perioada, dar si pe cel din Edinburgh. Cel din urma a fost cu siguranta cel mai mare si mai frumos Targ de Craciun pe care noi l-am vazut pana azi.

Targul din Glasgow l-am vizitat pe fuga in timp ce ne aflam prin centrul orasului la plimbare. Mie si lui tati nu ni s-a parut atat de spectaculos, probabil si pentru ca mai vazusem inainte Piata George unde acesta era amplasat. Pentru nazdravani insa, a fost extrem de interesant, pentru ca ei nu-si mai aminteau nimic de prima oara cand am fost acolo.

S-au dat in carusel si pe un tobogan in spirala de unde plecai pe un covoras “magic”. Nazdravanului mare ii era putin teama sa se dea pe tobogan odata ajuns in varful lui, caci era prea inalt. Tati i-a zis ca acel covor este magic si ii va purta lin si in siguranta pana jos. Cel mic in schimb, a sarit peste tobogan de cand i-a vazut inaltimea.

Ne-am dat impreuna si in roata din care se vedea frumos o parte a orasului, am baut ciocolata calda si am mancat bezele. Nu am avut ce face acolo mai mult de o ora, insa nu am regretat deloc timpul petrecut impreuna.

In Edinburgh in schimb, am poposit cateva ore bune, insa nu doar in Targul de Craciun. Ne-am propus sa plecam dimineata din Glasgow cu o masina inchiriata si sa ne intoarcem pe seara inapoi. Nu am avut timp sa facem tot ce ne-am planuit la plecare, insa ne-am intors fericiti de acolo. Am vizitat gradina zoologica pe care si-au dorit copiii sa o vada si faimosul Targ de Craciun. Am petrecut aproximativ trei ore in zoo si tot cam atat la Targ.

Nazdravanii au fost incantati de animalute si de felul in care arata gradina zoologica din Edinburgh, dar si mai incantati de Targul de Craciun. Abia acolo au avut activitate si distractie pe cinste. Probabil ca de aceea i-a si marcat experienta si le-a trecut prin gand anul acesta la vederea luminitelor din Bucuresti.

Pozitia Targului era fabuloasa, in valea dintre Cetatea Edinburgh si Gara Centrala, de ambele parti ale sinelor de cale ferata. Datorita locatiei era cumva etajat si astfel, in ciuda aglomeratiei ce era permisa cu un an in urma, nu aveai timp sa te ciocnesti de ceilalti oameni, sau sa treci de doua ori prin acelasi loc.

Am gasit acolo carusele, trenulete, patinoar, tobogane mari in spirala si covorase magice. Rares si Calin s-au dat in multe masinute electrice, au savurat dulciuri si au cumparat cadouri de Craciun. Din roata cea faimoasa de 60 m inaltime am putut admira frumusetea orasului seara, dar si o multime de oameni veseli.

Cireasa de pe tort a fost ca nazdravanii nostri au putut vedea o groaza de trenuri adevarate care veneau si plecau din Gara Centrala. Frigul in schimb a fost izbitor si ne-a inrosit obrajii si ne-a intepenit manutele gonindu-ne astfel spre casa mai repede decat ne doream.

Pana anul trecut nu eram neaparat fani ai Targurilor de Craciun. Am incercat mereu sa evitam aglomeratia de sarbatori pe cat de mult am putut. Dupa vacanta din Scotia insa, pot spune ca este un lucru pe care ne dorim sa-l mai facem si in alti ani. Deocamdata doar visam si ne hranim cu amintiri, insa atunci cand crezi in visurile tale, ele se si implinesc, nu-i asa?!